"Setiap hari mesti ada buku yang kita baca..."

"Siapa kat sini sekarang ada bersama dia buku, maksud saya buku selain akademik?" Soalan ini datang dari salah seorang Professor saya lebih kurang 3 tahun yang lalu. Kami semua diam membisu. Ternyata pada masa itu tidak ada seorang pun yang membaca buku selain akademik. Prof saya mula buka mukadimahnya. "Setiap hari kita mesti ada buku yang kita baca, selain dari buku akademik", Bla..bla...bla. Kata-kata itu tersemat dalam minda dan hati saya sampai sekarang. Kata orang, berkat guru, ilmu dan kata-kata yang kita dapat akan melekat dan sebati dalam diri kita. Mulai dari saat itu, saya mula membaca buku. Buku-buku motivasi, pembangunan diri, buku buat duit, buku nak jadi kaya, buku yang ada perkataan jutawan kat muka depan memang menjadi kegemaran saya. Alhamdulliah, hingga saat ini kemana saja saya pergi buku mesti ada kat saya, sebab tu handbag kena besar. Memang tak boleh kalau takde buku kat saya. Nak tidur memang wajib ada buku kat tepi bantal...baca atau tak, itu cite no. 2. Kalau saya tak baca, buku baca saya. Sayonara Good Night. Terima Kasih Banyak, Thank You Very Much to my admired lecturer...Professor Dr Salleh bin Yahya. Ehem...Skg tengah baca buku 'Urus Bisnes dengan Google' oleh Zamri Mohamad. Siapa yang dah baca buku ni boleh share dengan saya.

Comments

Popular Posts