Lagi Kebaikan Terapi Urutan...

Sentuhan adalah aspek yang sangat penting pada benda-benda hidup. The Touch Institute di Florida telah membuat banyak kajian berkaitan dengan faedah terhadap kesihatan melalui terapi urutan. Dalam kajian mereka yang terkenal, dimana urutan telah diberikan kepada bayi pra matang. Mereka mendapati bayi pra matang yang diurut menambah berat badan dengan lebih cepat berbanding dengan yang tidak diurut.

Bayi yang selalu diurut mendapat corak tidur dan bangun yang lebih teratur. Mereka juga kurang cerewet dan kurang masalah kembung.

Kanak-kanak Autism yang diberikan terapi urutan kurang menunjukkan tingkahlaku autistik, mempunyai corak tidur yang lebih baik and able to stay on task more easily.

Warga emas yang diurut akan lebih peka tentang persekitarannya, kurang murung, lebih sentuhan akan memberikan kegembiraan kepada mereka.

Banyak lagi kebaikan massage yang kita boleh kongsikan. Actually, massage should be a part of everyone's health maintenance routine. Anda akan dapat rasakan kehidupan anda akan lebih baik dengan mengamalkan urutan.

Comments

Popular Posts